انجمن نعناع

انجمن غیر انتفاعی

انجمن نعناع

انجمن غیر انتفاعی

گردهمائی انجمنهای خیریه در ژاپن

امسال نیز همانند سالهای گذشته گردهمائی بزرگی در تاریخ6و7اکتبر در محل پارک هیبیای توکیو

برگزار میگردد انجمن نعناع نیز امسال 2غرفه برپا میکند یکی غرفه تبلیغاتی فرهنگی ایرانی و

فعالیتهای انجمن دیگری غرفه غذا که کباب ترکی سرو وبه فروش میرسد شرکت شما هموطنان

ایرانی مقیم ژاپن باعث خوشحالی ما میگردد 

DSC01275.JPG 

نقشه پارک هیبییای توکیو ومحل برگزاری گردهمائی 

DSC01276.JPG

فرهنگسازی برای مناسب‌سازی فضای تردد معلولان از مدارس آغاز شود

پاشایی در گفتگو با مهر:
فرهنگسازی برای مناسب‌سازی فضای تردد معلولان از مدارس آغاز شود
کرج - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن حمایتی نعناع گفت: لازم است فرهنگ سازی برای مناسب سازی فضاهای تردد معلولان از مدارس آغاز شود و بچه ها از زمان دبستان با این امر آشنا شوند.

محمد پاشایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم فرهنگسازی برای مناسب کردن فضاهای ترد معلولان در ساختمانها و مدارس افزود: اگر کودکان از زمان دبستان با اهمیت این امر آشنا شوند، نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

رئیس انجمن حمایتی نعناع ادامه داد: اگر کودکان از دبستان با اهمیت و ضرورت مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان آشنا شوند، می توانند به نوبه خود نقش موثری در کمک به این مناسب سازی ایفا کنند.

وی گفت: چنین افرادی در بزرگسالی نیز می توانند فعالیتهای مطلوبی در راستای ایجاد شرایط لازم برای حضور راحت معلولان در سطح جامعه داشته باشند که این بسیار حائز اهمیت است.

پاشایی افزود: همه افراد جامعه باید با ضرورت مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان آشنا شوند و دستگاه ها و ادرات مربوطه نیز باید برای تحقق این مناسب سازی بکوشند.

رئیس انجمن حمایتی نعناع ادامه داد: این انجمن در راستای حمایت از معلولان تلاش می کند و در زمینه هایی که برای خود در نظر گرفته، معلولان را یاری می رساند.
 

روشها و ضرورت مناسب سازی فضای تردد معلولان برای مردم تبیین شود

پاشایی در گفتگو با مهر:
روشها و ضرورت مناسب سازی فضای تردد معلولان برای مردم تبیین شود
کرج - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن حمایتی نعناع گفت: لازم است روشها و ضرورت مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان، برای مردم نیز تبیین و در این خصوص فرهنگسازی شود.

محمد پاشایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ضرورت مناسب سازی فضا برای تردد معلولان در معابر، خیابانها و ساختمانها افزود: به کمک این مناسب سازی می توانیم زمینه های افزایش حضور معلولان در فعالیتهای اجتماعی را فراهم کنیم.

رئیس انجمن نعناع ادامه داد: دوره های مناسب سازی فضا برای تردد معلولان باید برای کارشناسان و دست اندرکاران و مردم برگزار شود تا همه با روشهای مناسب سازی در زمینه یادشده آشنا شوند.

وی گفت: اهمیت برگزاری این دوره ها برای مردم، کمتر از اهمیت برگزاری این دوره ها با کارشناسان و دست اندرکاران امر نیست و باید در برنامه های خود به این امر توجه کافی داشته باشیم.

پاشایی افزود: باید زمینه هایی را فراهم کنیم تا مردم نیز از اهمیت تعیین کننده مناسب سازی فضا برای تردد معلولان در جامعه مطلع شوند زیرا پس از تحقق این امر، مردم نقش بیشتری در کمک به مناسب سازی خواهند داشت.

رئیس انجمن نعناع ادامه داد: مناسب سازی فضا برای تردد معلولان باید در خصوص همه فضاها از جمله فضاهای خیابانی و ساختمانی دنبال شود و نقش دستگاه های ذیربط در این خصوص بسیار مهم و تعیین کننده است.

انجمن نعناع در جهت حمایت از معلولان جسمی حرکتی و با هدف رفع نیازها و مشکلات و معضلات زندگی فردی و اجتماعی معلولان فعالیت می کند.

راهکارهای ژاپن در مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان در کرج ارائ

کرج - خبرگزاری مهر: تجربیات و راهکارهای کشور ژاپن در زمینه مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان به کارشناسان در کرج ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ژاپن یکی از کشورهای موفق در زمینه مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان در جهان است و با توجه به این امر، تجربیات و راهکارهای این کشور در زمینه فراهم کردن زمینه های تسهیل تردد معلولان در ساختمانها و خیابانها، ظهر یکشنبه در کرج ارائه و بررسی شد.

این امر طی کارگاه آموزشی نحوه مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان در اداره کل بهزیستی استان البرز انجام و هدف از انجام آن، کمک به مناسب سازی فضاها عنوان شد.

یک استاد ژاپنی به نام تراشیما کااورو، تجربیات و راهکارهای ژاپن در این خصوص را برای شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی یاددشده بیان کرد و به سئوالات مطرح شده پاسخ داد.

انجمن نعناع که در راستای حمایت از معلولان ایران تشکیل شده است

انجمن نعناع که در راستای حمایت از معلولان ایران تشکیل شده و اداره کل بهزیستی استان البرز در برگزاری این کارگاه آموزشی همکاری کرده اند.

بازدید از مراکز و تاسیسات عمومی در این کارگاه آموزشی سه روزه انجام می شود و شرکت کنندگان طی این امر از نزدیک با مشکلات و موانع تردد معلولان در کرج آشنا می شوند.

جمع بندی کلی سومین روز کارگاه آموزشی و انجام تبادل نظر در خصوص نحوه مناسب سازی فضا برای استفاده بهتر معلولان از مراکز و تاسیسات عمومی نیز انجام می شود.

فراهم کردن مقدمات لازم برای عاری کردن سطح شهر از موانع تردد معلولان، انتقال تجربیات و تکنولوژی ژاپن در زمینه مربوطه به ایران از اهداف کارگاه آموزشی یادشده است.

کارگاه آموزشی مناسب‌سازی فضا برای معلولان در کرج آغاز شد

کرج - خبرگزاری مهر: کارگاه آموزشی مناسب سازی فضا برای تردد معلولان با همکاری بخش ها و دستگاه های ذیربط در کرج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی نحوه مناسب سازی فضا برای تردد معلولان در راستای تسهیل تردد این افراد در اداره کل بهزیستی استان البرز آغاز شد.

این کارگاه با همکاری بهزیستی استان البرز و انجمن نعنا که در راستای حمایت از معلولان تشکیل شده، برگزار می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

در هریک از روزهای برگزاری این کارگاه، موارد مد نظر به شرکت کنندگان ارائه می شود و جمع بندی کلی سومین روز کارگاه آموزشی نیز در پایان انجام می شود.

انجام تبادل نظر در خصوص نحوه مناسب سازی فضا برای استفاده بهتر معلولان از مراکز و تاسیسات عمومی نیز در پایان این کارگاه آموزشی انجام می شود.

اعطای گواهی آموزشی از دیگر بخش های کارگاه آموزشی مناسب سازی است

شنیدن نظرات شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی یادشده و درخواست آنها برای پر کردن فرم نظرخواهی، اتمام کارگاه و اعطای گواهی آموزشی از دیگر بخش های برنامه یادشده است.

بازدید از مراکز و تاسیسات عمومی از دیگر بخشهای این برنامه است ضمن اینکه موارد یادشده در سومین روز برگزاری کارگاه آموزشی مناسب سازی فضا برای تردد معلولان صورت می گیرد.

فراهم کردن مقدمات لازم برای عاری سازی سطح شهر از موانع تردد معلولان، انتقال تجربیات و تکنولوژی ژاپن در زمینه مربوطه به ایران از اهداف کارگاه آموزشی یادشده است.